Ankara Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (ANKESOB) 2025/I. Dönem Oda Genel Sekreterleri Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı, ANKESOB Başkanı Hüseyin Ar’ın katılımıyla, Kızılcahamam VE Hotels'de (Vilayetler Birliği Kuruluşu) gerçekleşti.
ANKESOB Eğitimden Sorumlu Başkan Vekili Muhittin Köksal'ın yönetiminde ilgili gündem maddeleri doğrultusunda gerçekleşen ve ANKESOB Başkan Vekilleri; İrfan Çinkaya ve M. Ali Okumuş ile ANKESOB Genel Sekreteri/Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen’in yanı sıra yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri ve birim yöneticilerinden de katılımcının hazır bulunduğu ANKESOB 2025/I. Dönem Oda Genel Sekreterleri Eğitim ve Değerlendirme Toplantısı, Oda Genel Sekreterlerinin yoğun ilgi ve interaktif katılımıyla, oldukça verimli geçti.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından açılış konuşmasını yapan ANKESOB Eğitimden Sorumlu Başkan Vekili Muhittin Köksal, ANKESOB’un faaliyetlerini içeren 2025 yılı ilk 6 aylık dönemin değerlendirmesini yaptı.
Köksal, “Sorumlulukların eksiksiz yerine getirilmesi, kurumsal kapasitenin, koordinasyon ve işbirliğinin geliştirilmesi adına odalarımızın genel sekreterlerinin eğitim süreçlerini önemsiyoruz. ANKESOB olarak bu anlamda yılda iki kere genel sekreterlerimiz için eğitim ve değerlendirme toplantısı düzenliyoruz. Odalarımızın birinci derecede iş yükü genel sekreterlerimizin sırtında. Bundan dolayı genel sekreterlerimiz kaliteli hizmet sunmayı kendilerine hedef olarak belirlemeli, gelişen şartlara göre her daim kendilerini yenilemeli ve geliştirmeli. Toplantımızın hayırlara vesile olmasını diliyorum. ANKESOB 2025/I. Dönem Oda Genel Sekreterleri Eğitim ve Değerlendirme Toplantımıza katılımlarından dolayı her bir gelen sekreterimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.” dedi.
ANKESOB Genel Sekreteri/Eğitim, Proje ve Ar-Ge Müdürü Erdoğan Özen “Mevzuat Uygulamaları” konu başlığı ile bir sunum gerçekleştirdi. Özen, 5362 Sayılı Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşları Kanunu’ndan, yayınlanan genelgelerin önemi, resmi yazışmalar, yangın yönetmelikleri, demirbaş listeleri, personel özlük dosyaları gibi genel sekreterlerin görev tanımlarına ait işleyişe ilişkin çeşitli konu başlıklarında dikkat çeken bilgilendirme ve hatırlatmalarda bulundu.
ANKESOB Başkanı Hüseyin Ar da konuşmasında, şunları kaydetti: “ANKESOB, ortaya koyduğu çalışmalar ve hizmetler ile esnaf ve sanatkar teşkilatı içerisinde Türkiye'ye örnek bir modeldir. Bu başarıda odalarımızın genel sekreterlerinin de önemli payı var. Birlik ve beraberlik, istişare içerisinde hep beraber üstlendiğimiz sorumlulukların bilinciyle çalışmalarımızı yürütecek, temel amacımız doğrultusunda; Ankara'da esnaf ve sanatkarlarımıza, teşkilatımıza en iyi şekilde hizmet etmeye devam edeceğiz. Hazırlıklı ve donanımlı genel sekreterlerimizin odalarının değerine değer katmaya devam edeceklerine inanıyorum. ANKESOB olarak her daim genel sekreterlerimizin yanında, en büyük destekçisi olmaya devam edeceğiz. Bizim için önemlisiniz. Genel Sekreterler Eğitim ve Değerlendirme Toplantımızın daha nice başarılara ve gelişmelere vesile olmasını diliyor, toplantımıza katkı sağlayan ANKESOB Başkan Vekillerimize, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyelerimize, emek ve katkı sağlayan personelimize, VE Hotels’in değerli yönetimine ve personeline ve katılım gösteren tüm genel sekreterlerimize teşekkür ediyorum.”
Soru cevap bölümüyle devam eden toplantıda, söz alan genel sekreterler de mesleki ve sektörel sorunlarını dile getirirken, beklenti, görüş ve önerilerini paylaştı. Karşılıklı çözüm odaklı değerlendirmelerin ardından toplantı sona erdi.